Tatry: Okružní túra na Roháčská plesa

Okružní túra kolem Roháčských ples patří mezi klasiku zdejších hor. Nenáročný, ale poměrně dlouhý výstup odmění pohledy na průzračná jezera i okolní štíty. Nezapomenutelnou atmosféru Roháčů dokreslují modrofialově kvetoucí hořečky a hořce. A poslední plus; i v hlavní sezóně byl počet turistů snesitelný.

Nejbližší město: Zuberec
Trasa: Parkoviště - Ťatliakovo jezero - Roháčská plesa - Roháčský vodopád - Parkoviště
Čas: 5-7h
Převýšení: cca 700m
Náročnost: nižší
Exponované úseky: ne
Děti: ano

Jako na většinu horských túr, i na Roháčích se vyplatí vyrazit brzy ráno. Od placeného parkoviště kus za Zubercem je nutné zhruba hodinu stoupat po asfaltové silnici - dále platí zákaz vjezdu - až k chatě u Ťatliakova jezera. Stoupání po asfaltu je poněkud monotónní, ale brzy se alespoň začnou ukazovat okolní hory, takže se člověk má čím kochat. Po cestě budete míjet rozcestí - vlevo k jezeru, vpravo směr Roháčský vodopád. Touto cestou se později vrátíte.

Dobře značená cesta pokračuje pod štíty Volovce a Ostrého Roháče sympatickou kosodřevinou.

Po pár hodinách chůze dorazíte k prvnímu Roháčskému plesu - a odtud je to k ostatním jezerům už jen kousek do kopce.

Za posledním plesem začne cesta opět klesat zpátky do údolí; po cestě vás čeká ještě jedno průzračné jezero a o kus dál níže Roháčský vodopád. Pak už se cesta opět napojuje na silnici, po které jste přišli.