Island: Západní fjordy, část II; tuleni a přejezd směr Hveravellir
Polární
lišky se nekonají, tak radši rychle balíme stan a po rozloučení s
teplou sprchou v kempu valíme dál. Za Súdavíkem míjíme ceduli s
piktogramem tuleně a o kousek dál stojí i stoleček s krabicí, ve které
jsou dva volně přístupné dalekohledy a několik zavařovaček s džemem s
nápisem, že zaplatit za ně můžete v 1 km vzdálené kavárničce. Systém,
který může fungovat jen na severu.
A tady už vidíme tuleně. Rozeznáte je od kamenů?
Tuleni se povalují docela daleko od pobřeží a šikovně se maskují mezi odlivem odhalenými balvany.
Už
několik dní nám uchází zadní pneumatika, takže se pokoušíme najít
benzínku, kde by měli vzduch. Daří se nám to až poté, co pochopíme, že
na Island bude takovej vzduch vypadat trochu jinak než v ČR. Poblíž
jednoho hotelu nacházíme u rezavé zarostlé boudy hadici s nápisem loft.
Jdeme se zeptat na recepci, jestli by nám ten vzduch zapnuli. Týpek za
okýnkem na nás nechápavě kouká a pak se rozesměje, že vzduch je v
provozu a jenom ho musíme vrazit do pneumatiky. TakŽE jsme opět za blbce
:) Kola nafukujeme od oka, neb zde nevedou žádné měřáky.
Cesta
skrz Fjordy vede přes náhorní plošiny. Je tu kapánek chladno. Západní
fjordy jsou vůbec dost chladné místo, a co se týče Islandu i specifické -
v podstatě jako jediná část ostrova nebyly zformovány vulkanicky, ale
ledovcem.
Chceme
jet ještě do Hvammstangi na další tuleně a také ke skalnímu útvaru
Hvítserkur, ale cesta vede opět po pobřeží a po dvou nekonečných dnech
objíždění Západních Fjordů už toho máme plné zuby, takže tento den
pojímáme jako cestovní a pokračujeme rovnou směr Hveravellir. Po
dotankování se napojujeme na F35, po které pokračujeme pár desítek
kilometrů. Krajina je docela nehostiná a moc se nemění, takže když
vidíme vyjeté koleje odbočující od silnice, sjíždíme po nich k jezeru a
stavíme stan; nevíme, co by na nás čekalo dál a takto večer už nemá
smysl jezdit až na místo.
K večeru se na obzoru objevuje i duha.
Komentáře
Okomentovat