Skotsko: Lang may yer lum reek! Haud yer wheesht!

Nakonec jsem neodolala a pustila jsem se do příprav krátkých cestopisů ze severní Anglie a Skotska. Británie mě v mnohém překvapila - třeba v tom, že nakonec nebyla tak drahá, jak jsem se bála, řízení vlevo bylo ještě horší, než jsme předpokládali, některé dopravní značky ještě bizarnější než v Gruzii, a lidé byli velmi milí a ochotní, pokud jsme se s nimi zrovna dokázali domluvit.

Jak již naznačil titulek, právě s onou domluvou byl občas malilinko problém. Tak jo, nebudu machrovat, občas i velkej problém. Ale domluva se Skotama, kteří podle mě schválně mluvili slangově, když viděli, že jsme bezmocní turisté, byla nakonec velká sranda. V Anglii jsem ještě (se svojí C1 angličtinou, ha ha) rozuměla tak 60-85 % podle geografického původu mluvčího. Ve Skotsku už to bylo tak 30-50 % v závislosti na střízlivosti a (mírně škodolibém) humoru zdejších jinak přívětivých obyvatel.

Ve Skotsku jsem si taky splnila jeden velký letní sen - východ slunce nad Old Man of Storr. Více vám o něm povím v celém jednom dílu, ale pro začátek vás nalákám alespoň malým preview ze Skye:


Na co dalšího kromě dechberoucích východů slunce se můžete těšit? Třeba na divoké útesy, obří jeskynní dómy, majáky, rozvaliny, hory, pralesy, Bradavický expres a spoustu spoustu zeleně.

Komentáře

Oblíbené příspěvky